Instytut Dziennikarstwa

dr Łukasz Przybysz
Sekretarz Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego

Dyżury

  • czwartek, godz. 11:30-12:300, sala 205, Nowy Świat 69

O pracowniku

Tematyka seminarium licencjackiego_Ł. Przybysz.pdf

Pełnomocnik Dyrektora Instytutu Dziennikarstwa ds. koordynacji zajęć public relations, sekretarz Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego.

Doktor politologii (2012, rozprawa doktorska: Komunikowanie polityczne 2.0 - zarys koncepcji); absolwent (2007) Instytutu Dziennikarstwa i specjalizacji Marketing Medialny i Public Relations. W 2011 roku odbył stypendium badawcze na Indiana University w Bloomington w Stanach Zjednoczonych.


Plenipotentiary of the Director of Institute of Journalism for Public Relations Classes Coordination, secretary of Public Relations and Media Marketing specialty.

Ph.D. (political science, 2012, thesis: Political communication 2.0 - concept outline); the Institute of Journalism and Public Relations Specialization graduate (2007). A visiting scholar at Indiana University Bloomington, USA in 2011.

Zainteresowania badawcze

  • Komunikowanie polityczne,
  • marketing polityczny,
  • oddziaływanie public relations i marketingu politycznego,
  • perswazja, manipulacja, propaganda,
  • kreowanie wizerunku.

  • Political communication,
  • political marketing,
  • public relations and political marketing influence,
  • persuasion, manipulation, propaganda,
  • image creation.

Publikacje

  • Ł. Przybysz, „Komunikowanie polityczne 2.0. Analiza amerykańskiej i polskiej kampanii wyborczej”, ASPRA-JR, Warszawa 2013;
  • Ł. Przybysz, „Public relations w strategii komunikowania politycznego”, [w:] W. Jabłoński (red.), „Public relations a marketing polityczny. Podobieństwa, różnice, kontrowersje”, ASPRA-JR, Warszawa 2013;
  • Ł. Przybysz, „Nowe media w komunikowaniu politycznym. Na przykładzie wyborów prezydenckich w USA w 2008 roku”, [w:] T. Gackowski (red.), „Nowe media. Nowe problemy i metody badawcze?”, ASPRA-JR, Warszawa 2013;
  • Ł. Przybysz, „Zarządzanie wizerunkiem polityka”, [w:] A. Waszkiewicz (red.), „Obszary badań wizerunku”, ASPRA-JR, Warszawa 2013;
  • Recenzja dla Amazon.com: Z. Scherer, “Y’d Awake: Understanding and Managing Generation Y”, New Zealand, 2013;
  • Recenzja: "Public relations we współczesnym świecie. Między służbą organizacji i społeczeństwu", wybór i red. Jerzy Olędzki, "Studia Medioznawcze", 2, 2012;
  • Komunikowanie polityczne w wyborach prezydenckich 2010, "Studia Medioznawcze", 4, 2010;
  • Zintegrowane komunikowanie polityczne - próba redefiniowania marketingu politycznego, "Studia Medioznawcze", 4, 2009;
  • Leksykon public relations (wybrane hasła w pracy zbiorowej pod red. J. Olędzkiego i D. Tworzydły), Warszawa 2009;
  • Wybory w USA: Marketing polityczny zwycięża, marketingpolityczny.com, listopad 2008.

Materiały do zajęć:

  1. Management in Public Relations
WDiNP UW Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego
00-927 Warszawa, Nowy Świat 69, II piętro;
Sekretariat: tel./faks 55-20-237, tel. 826-93-66